Miglotos „Autrolio“ ir „Kauno autobusų“ sujungimo perspektyvos

2013-07-18 / Kauno miesto skyrius
Miglotos „Autrolio“ ir „Kauno autobusų“ sujungimo perspektyvos

Anot miesto valdančiosios koalicijos, AB „Autrolis“ ir AB „Kauno autobusai“ turi būti sujungti tam, kad galėtume optimizuoti miesto viešojo transporto sistemą ir taupyti kaštus. Liberalų sąjūdžio frakcija įsigilinus į valdančiųjų pateiktus argumentus daro pagrįsta išvadą, kad minėtų įmonių sujungimas pablogins viešojo transporto situaciją mieste ir neigiamai atsilieps miesto savivaldybės finansams. Tai visiškai priešingas rezultatas, negu tvirtina valdantieji.

Visų pirma, abi viešojo transporto bendrovės yra skolingos „Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankui“ už naujas transporto priemones. Bankas, kaip svarbus kreditorius, turi teisę vetuoti įmonių sujungimo procesą. Savivaldybėje svarstoma galimybė refinansuoti „Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko“ įmonėms suteiktus kreditus, tačiau joks komercinis bankas negalės pasiūlyti tokių palankių sąlygų, todėl vien rinkos sąlygas atitinkančios daugiamilijonių paskolų palūkanos padarys beverčiais dėl mažėjančio administracinio aparato sutaupomus pinigus.

Negana to, dviejų įsiskolinusių įmonių sujungimas į vieną taip sujungiant ir pačių įmonių skolas jau pats savaime yra rizikingas žingsnis, kuris  sumažins bendros įmonės patrauklumą bei ateities galimybes skolintis. Tai tuo pačiu bus papildoma finansinė našta ir Kauno savivaldybei, o kartu ir miesto gyventojams.

Ne paslaptis, kad autobusų ir troleibusų vairuotojų atlyginimai ženkliai skiriaisi. Vairuotojų profsąjungos yra stiprios, todėl viltys, kad darbo užmokesčio fondas mažės ar išliks toks pats, yra nepagrįstos. Nederėtų pamiršti ir ne tokius senus įvykius, kai streikavo AB „Autrolis“ vairuotojų profsąjunga: į maršrutus tą kartą neišvažiavusius troleibusus pakeitė AB „Kauno autobusų“ autobusai. Sujungus įmones miestas lieka neapsaugotas nuo analogiškų streikų, tik šį kartą į gatves gali neišvažiuoti nei troleibusai, nei autobusai.

Peržvelgus Kauno valdančiųjų pateiktus duomenis kyla abejonės ar miesto viešojo transporto optimizavimas nepateikus jokios optimizacijos vizijos ar plano, o tik sujungus dvi įmones, nėra tiesiog naujas kėdžių persidalinimas, kuris miestui kainuos labai brangiai.

liberalus