A.Bagdonas: Didesni mokesčiai turistams, kirs Neringos verslui

2016-04-25 / Neringos skyrius
A.Bagdonas: Didesni mokesčiai turistams, kirs Neringos verslui

Nepaisant visuomenės pasipriešinimo socialdemokrato Neringos mero siūlymas du kartus didinti vietinės rinkliavos mokestį atvykstantiems į Kuršių neriją visgi pasiekė savivaldybės tarybą, kuri pritarė įvažiavimo mokesčio didinimui iki 20 eurų. Vieninteliai liberalai nematydami jokio tikslo ir pagrindo dvigubai apmokestinti atvykstančius miesto svečius nepritarė jo didinimui. Manome, kad patys neatlygintinai keldamiesi keltu visų Lietuvos mokesčių mokėtojų sąskaita neturime jokios moralinės teisės nepagrįstai didinti įvažiavimo mokesčio ir spręsti, kokias pajamas gaunantys Lietuvos gyventojai yra laukiami Kuršių nerijoje ir kokias ne.

Didesni mokesčiai – mažesnės neringiškių pajamos
Lietuvos bei kaimyninių šalių kurortuose įvažiavimas – nemokamas arba mokestis yra simbolinis, tad prieš priimant tokius svarbius sprendimus reikėtų atlikti išsamią analizę. Miesto svečiams ir 10 eurų mokestis nėra mažas, o jį padvigubinus iki 20 eurų, daliai Lietuvos žmonių jis taps sunkiai įkandamas. Neatlikus išsamios analizės, kokį poveikį sumažėję turistų srautai turės  Neringos gyventojams rizikuojame dalį palikti be pragyvenimo šaltinio, nes daugeliui pajamos gaunamos iš atvykstančių miesto svečių yra pagrindinis pragyvenimo šaltinis.

Automobilių parkavimas ir viešasis transportas
Su automobilių parkavimo problemomis susiduria daugelis Lietuvos savivaldybių, tačiau jos sprendžiamos įrengiant modernias automobilių stovėjimo aikšteles bei užtikrinant alternatyvų susisiekimą viešuoju transportu, bet Neringoje einama pačiu lengviausiu keliu – dvigubai didinant mokesčius. Per pastaruosius kelerius metus įvažiavimo mokestis buvo didinamas ne vieną ir ne du kartus, vis žadant spręsti šias įsisenėjusias problemas, tačiau privatizuotos automobilių stovėjimo aikštelės kaip stovėjo, taip ir stovi tuščios neteikiančios parkavimo paslaugų, gyvenvietėse jau keli metai neteikiamos ir viešojo transporto paslaugos o pasirenkamas pats lengviausias kelias – riboti įvažiavimą didinant mokesčius.

Tiltas į Kuršių neriją be automobilių ?
Nuolat didindama vietinės rinkliavos mokestį Neringos valdžia aiškina, kad rinkliavą reikia didinti siekiant sumažinti automobilių srautus, kurie netelpa Kuršių nerijoje. Bet tuo pačiu metu viešai pasisakoma už tilto į Neringą statybas, o būtent tiltas ir padidintų automobilių srautus. Nėra logikos. Čia įžvelgiu prieštaravimus ir manau, kad įkainių automobiliams didinimas yra ne noras rūpintis ekologija, o paprasčiausias pasipinigavimas.

Ar tikrai siekiama mažinti automobilių srautus ?
Yra didinami mokesčiai ir kalbama apie transporto srautų mažinimą, tačiau tuo pat metu Seime socialdemokratų inicijuojamos įstatymo pataisos, kurios leis neringiškiams ne tik keltis lengvuoju automobiliu keltu neatlygintinai, tačiau po šių įstatymų pataisų priėmimo Neringoje deklaravus gyvenamąją vietą neatlygintinai bus keliamas ir sunkusis transportas, sunkvežimiai bei autobusai, tad užduodu retorinį klausimą ar didindami ne tik neatlygintinai besikeliančių keltu bei  vietinės rinkliavos nemokančių transporto priemonių skaičių tikrai siekiama mažinti automobilių srautus, ar tiesiog norima pasipelnyti didinant mokesčius atvykstantiems miesto svečiams ?

liberalus