Neskaidrus ir galimai neefektyvus valstybės lėšų panaudojimas. Tokias žodžiais Seimo ekonomikos komiteto narys, liberalas Eugenijus Gentvilas apibūdina Lietuvos automobilių kelių direkcijos planuojamą sprendimą šalies kelių priežiūrą už beveik 80 mln. eurų be konkurso „dovanoti“ valstybės valdomai akcinei bendrovei (AB) „Kelių priežiūra“. Dėl tokio sprendimo teisėtumo ir atitikimo įstatymams Seimo narys kreipėsi į premjerą ir Susisiekimo ministrą.
„Jau tuomet kai prieš 2 metus apjungiant regionines kelių priežiūros įmones buvo sukurta valstybės valdoma bendrovė „Kelių priežiūra“ sakiau, kad šis monopolistinis valstybinis monstras žlugdys privačius vietos verslus ir konkurenciją. Dabar tai patvirtina konkretūs žingsniai – Lietuvos automobilių kelių direkcija planuoja be konkurso 21 tūkst. km. valstybinių kelių priežiūrą už beveik 80 mln. eurų „atiduoti“ valstybės valdomai įmonei „Kelių priežiūra“. Ironiška, kad konkursas neskelbiamas, nes esą nebūtų lygiaverčio konkurento“, – pastebi Seimo Ekonomikos komiteto narys E. Gentvilas.
Seimo narys atkreipia dėmesį į tai, kad samprotavimai esą dėl didelės darbų apimties dauguma kelininkų bendrovių, kurios teikia kelių priežiūros paslaugas, atsisakytų dalyvauti viešame pirkime, neturi pagrindo, nes pirkimą ne tik galima, bet netgi būtina skaidyti į dalis, kaip tą rekomenduoja daryti Viešųjų pirkimų tarnyba. Tokiu būdu taip pat paaiškėtų ar valstybės planuojama skirti apie 80 mln. eurų suma per metus už kelių priežiūra yra optimali ir konkurencinga. Juo labiau, kad joks šiuo metu galiojantis teisės aktas nenustato AB „Kelių priežiūra“ išskirtinių monopolinių teisių bei nesuteikia išimties teikti paslaugas ir darbus neskelbiant konkurso.
„Jei viena valstybės valdoma įmonė kitai „padovanos“ 80 mln. eurų mokesčių mokėtojų pinigų net formaliai nepasitikrinusi, ar rinka nepasiūlytų geresnės kainos, tai bus neskaidrus ir neefektyvus valstybės lėšų panaudojimas, ignoruojant Viešųjų pirkimų įstatymą“, – įsitikinęs Seimo Ekonomikos komiteto narys E. Gentvilas.