Didinant pėsčiųjų saugumą nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose, sostinėje įrengiami pėsčiųjų atitvarai, kurie neleidžia vairuotojams arti pėsčiųjų perėjos statyti automobilio. Pirmiausia tokie atitvarai pradėti montuoti perėjose prie švietimo įstaigų, kad moksleiviai galėtų kuo saugiau pereiti gatvę.
Didinant pėsčiųjų saugumą nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose, sostinėje įrengiami pėsčiųjų atitvarai, kurie neleidžia vairuotojams arti pėsčiųjų perėjos statyti automobilio. Pirmiausia tokie atitvarai pradėti montuoti perėjose prie švietimo įstaigų, kad moksleiviai galėtų kuo saugiau pereiti gatvę.
„Gatvės važiuojamosios dalies kirtimas per perėją pėstiesiems neturėtų tapti iššūkiu – kiekvienas eismo dalyvis kelyje turėtų jaustis saugus. Todėl tikrai džiugu, kad Vilniaus gatvėse labai išaugo ne tik pėsčiųjų atitvarų skaičius, dėmesį pirmiausia skiriant perėjoms prie mokyklų bei darželių, bet ir padaugėjo kokybiškai apšviestų perėjų. Tokios priemonės prisideda prie saugumo kelyje didinimo, kadangi padeda vairuotojams, ypač tamsiu paros metu, anksčiau pastebėti kliūtį ir, laiku sureagavus, suspėti užkirsti kelią nelaimei“, – sako mero pavaduotojas Linas Kvedaravičius.
Įrengti atitvarai neleidžia vairuotojams statyti automobilio netinkamoje vietoje, o eismo dalyviai gali saugiai kirsti važiuojamąją dalį. Kai kurie vairuotojai išreiškė nepasitenkinimą, kad taip sumažinamas stovėjimo vietų skaičius, tačiau automobiliai arti pėsčiųjų perėjų būdavo paliekami pažeidžiant kelių eismo taisykles.
„Nors Kelių eismo taisyklėse ir nurodyta, kad transporto priemonės gali stovėti ne mažesniu kaip penkių metrų atstumu nuo pėsčiųjų perėjos, tačiau vairuotojai neretai draudimų nepaiso ir automobilius stato prie pat jų. Taip važiuojamosios dalies matomumas suprastėja ne tik pėstiesiems, bet ir vairuotojams – tampa sudėtingiau pamatyti besiruošiantį į pėsčiųjų perėją išeiti asmenį“, – teigia Kelių policijos valdybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Egidijus Tučis. Anot E. Tučio, pėstieji privalo pasirūpinti savo pačių saugumu dėvėdami atšvaitus ir liemenes, o vairuotojai turėtų paisyti Kelių eismo taisyklių ir neužstatyti pėsčiųjų perėjų automobiliais.
Per praėjusius metus Vilniaus gatvėse pėsčiųjų atitvarų įrengta 738 metrai, Žemynos gatvėje atitvertos trys pėsčiųjų perėjos, kuriose pėsčiųjų saugumas dabar pagerėjo. Šiais metais numatoma įrengti dar apie 500 metrų tokių atitvarų.
Didinant saugumą sostinės pėsčiųjų perėjose šiais metais numatoma įrengti papildomas eismo saugumo priemones nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose K. Donelaičio, Žemynos, Gabijos, Medeinos, V. Gerulaičio, Mildos, Smėlio, Šilo ir kitose Vilniaus miesto gatvėse. Ties pėsčiųjų perėjomis automobilio stovėjimo apribojimui taip pat įrengiamos saugumo salelės.
Siekiant, kad pėstiesiems būtų saugiau ir naktį, per praėjusius metus Vilniaus mieste kryptiniu apšvietimu apšviestos 44 pėsčiųjų perėjos, įrengti 92 kryptiniai šviestuvai. Tokie šviestuvai tamsiu paros metu padeda vairuotojams geriau matyti per perėjas einančius ar besiruošiančius eiti pėsčiuosius, o tai sumažina nelaimingų atsitikimų kiekį bei prisideda prie eismo dalyvių saugumo.
Įrengti atitvarai neleidžia vairuotojams statyti automobilio netinkamoje vietoje, o eismo dalyviai gali saugiai kirsti važiuojamąją dalį. Kai kurie vairuotojai išreiškė nepasitenkinimą, kad taip sumažinamas stovėjimo vietų skaičius, tačiau automobiliai arti pėsčiųjų perėjų būdavo paliekami pažeidžiant kelių eismo taisykles.
„Nors Kelių eismo taisyklėse ir nurodyta, kad transporto priemonės gali stovėti ne mažesniu kaip penkių metrų atstumu nuo pėsčiųjų perėjos, tačiau vairuotojai neretai draudimų nepaiso ir automobilius stato prie pat jų. Taip važiuojamosios dalies matomumas suprastėja ne tik pėstiesiems, bet ir vairuotojams – tampa sudėtingiau pamatyti besiruošiantį į pėsčiųjų perėją išeiti asmenį“, – teigia Kelių policijos valdybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Egidijus Tučis. Anot E. Tučio, pėstieji privalo pasirūpinti savo pačių saugumu dėvėdami atšvaitus ir liemenes, o vairuotojai turėtų paisyti Kelių eismo taisyklių ir neužstatyti pėsčiųjų perėjų automobiliais.
Per praėjusius metus Vilniaus gatvėse pėsčiųjų atitvarų įrengta 738 metrai, Žemynos gatvėje atitvertos trys pėsčiųjų perėjos, kuriose pėsčiųjų saugumas dabar pagerėjo. Šiais metais numatoma įrengti dar apie 500 metrų tokių atitvarų.
Didinant saugumą sostinės pėsčiųjų perėjose šiais metais numatoma įrengti papildomas eismo saugumo priemones nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose K. Donelaičio, Žemynos, Gabijos, Medeinos, V. Gerulaičio, Mildos, Smėlio, Šilo ir kitose Vilniaus miesto gatvėse. Ties pėsčiųjų perėjomis automobilio stovėjimo apribojimui taip pat įrengiamos saugumo salelės.
Siekiant, kad pėstiesiems būtų saugiau ir naktį, per praėjusius metus Vilniaus mieste kryptiniu apšvietimu apšviestos 44 pėsčiųjų perėjos, įrengti 92 kryptiniai šviestuvai. Tokie šviestuvai tamsiu paros metu padeda vairuotojams geriau matyti per perėjas einančius ar besiruošiančius eiti pėsčiuosius, o tai sumažina nelaimingų atsitikimų kiekį bei prisideda prie eismo dalyvių saugumo.
Vilniaus miesto savivaldybės informacija