Uostamiesčio gatvėmis jau kursuoja naujai nudažyti mėlyni autobusai. Iki kitų metų rugsėjo taip privalės atrodyti visos šios transporto priemonės, išskyrus varomas dujomis. Pasak vežėjų, laiko perdažyti autobusus tikrai užteks.
Pradėjo jau seniai
Uostamiesčio gatvėmis jau rieda penki mėlyni autobusai. Dar trys išvažiuos artimiausiu metu.
Klaipėdos autobusų parko direktorė Jelizaveta Daugininkienė pasakojo, kad dvi transporto priemonės buvo nudažytos prieš du mėnesius.
“Vos gavome spalvos kodą ir ėmėmės darbo. Tad dviejų autobusų spalvos buvo pakeistos iki rugsėjo 1-osios”, – tvirtino vadovė.
Parko teritorijoje stovi dar trys nudažyti autobusai. Tačiau jų kol kas nepuošia geltonos ir raudonos juostelės. Pasirodo, Klaipėdos prekybos įstaigose pritrūko geltonos plėvelės. Gauti ir priklijuoti juosteles žadama artimiausiu metu. Tada nudažyti autobusai taip pat išvažiuos į gatves.
Klaipėdos autobusų parkui priklauso 73 autobusai. 35 yra varomi dujomis. Šios transporto priemonės jau yra žalios, oranžinės ir pilkos spalvų. Jų perdažyti nereikės.
Įmonė turės atnaujinti 38 autobusus. J.Daugininkienė įsitikinusi, kad laiko tikrai užteks.
“Pagrindinis klausimas ir buvo kilęs dėl terminų. Jei būtų reikėję perdažyti autobusus iki kitų metų sausio 1-osios, tada būtų sudėtinga. Dabar laiko turime ir viską spėsime”, – teigė vadovė.
Procedūra yra brangi
Perdažyti autobusus pradėjo ir įmonė “Pajūrio autobusai”. Miesto gatvėmis nuo rugsėjo 1-osios jau kursuoja trys atnaujintos šio vežėjo transporto priemonės.
Iš viso įmonei priklauso 35 autobusai. Bendrovės “Pajūrio autobusai” direktorius Leonas Šiaulys taip pat sutiko, kad laiko perdažyti autobusams užteks.
Įmonės “Gintarinis vairas” direktorius Raimondas Žeimys pasakojo, kad autobusus pradėti atnaujinti planuojama šį mėnesį. Įmonei priklauso 32 transporto priemonės.
R.Žeimys atkreipė dėmesį, kad procedūra nėra pigi. Vieno autobuso perdažymas kainuoja nuo 1,5 tūkst. iki 2 tūkst. eurų.
“Autobusams perdažyti duotas protingas terminas. Jei būtų reikėję iki sausio 1-osios, nebūtume spėję to padaryti fiziškai”, – komentavo vadovas.
Sumontavo registratorius
Nuo rugsėjo miesto autobusuose atsirado naujovių. Transporto priemonėse privalo būti sumontuoti vaizdo registratoriai. Mažiausiai po du. Abu jie – priekyje, tik vienas vaizdą fiksuoja autobuso išorėje, o kitas – viduje.
Vežėjai pabrėžė, kad vaizdo registratoriai yra labai naudingi. Jie padės išaiškinti nelaimių, įvykusių autobuse, priežastis, stebėti, ar vairuotojai parduoda bilietus.
Pasak R.Žeimio, pasinaudoti registratorių informacija dar neprireikė, nebuvo jokių įvykių. Tačiau vadovas neabejojo, kad jie tikrai pravers.
Ant autobusų numeris ir trasa nurodomi nebe lentelėse, o švieslentėse.
Dar viena naujovė, kuri įsigaliojo nuo rugsėjo, – privaloma uniforma vairuotojams.
Klaipėdos autobusų parko direktorė J.Daugininkienė tvirtino, kad jų autobusuose registratoriai sumontuoti seniai. Vairuotojams taip pat jau ilgą laiką privaloma vilkėti uniformas.
“Šios naujovės mums nebe naujovės. Vairuotojai jau dešimt metų dėvi uniformas, ryši kaklaraiščius. Tik krizės metu neduodavome marškinių. Tačiau prašydavome, kad apsivilktų šviesios spalvos. Dabar vėl reikės papildyti uniformų atsargas”, – tvirtino direktorė.
Džiaugėsi ne visi
Įmonės “Pajūrio autobusai” direktorius L.Šiaulys pasakojo, kad registratoriai autobusuose yra labai reikalingi.
“Būna, žmonės parvirsta, o vėliau kaltina vairuotojus. Pradedame aiškintis ir atsiskleidžia, kad žmogus įlipo, vienoje rankoje – rankinė, kitoje – antra. Dar bilietėlis. Už turėklų nesilaiko, autobusas pristabdo ir toks keleivis parvirsta. Tada kalti vairuotojai. Registratoriai padės išaiškinti tokias situacijas”, – pabrėžė vadovas.
Nors privaloma sumontuoti du registratorius, daugumoje transporto priemonių įrengti trys.
“Norime matyti ir tai, kad vyksta gale. Labai dažnai keleiviai apipaišo sėdynes ar kitaip jas suniokoja. Paprastai taip elgiasi įkaušęs jaunimas. Nori pasirodyti vieni prieš kitus. Tikimės, kad tai padės sudrausminti niekdarius”, – vylėsi vadovas.
L.Šiaulys pasakojo, kad su vairuotojais apie uniformas pradėta kalbėti dar gegužę. Dauguma jų neprieštaravo, tačiau niurzgančiųjų buvo.
“Jei marškiniai ilgomis rankovėmis, jiems reikia trumpomis. Tačiau didelių priekaištų nesulaukėme. Būdavo ir nelabai malonių situacijų. Apsivelka karštą dieną koks nors vairuotojas spalvotas trumpikes, marškinėlius, su kuriais miegojo, ir – į darbą. Ne paslaptis, kad gaudome tokius vairuotojus. Klausi, kodėl taip pasielgė, atsako, kad patogu”, – pasakojo direktorius.
L.Šiaulio teigimu, jo vadovaujamoje įmonėje dirba apie 70 vairuotojų. Žmonės yra labai skirtingi.
“Aiškini jiems, aiškini, o vis tiek padaro savo. Vairuotojų kitoks mentalitetas”, – atkreipė dėmesį vadovas.
Skaitykite daugiau: http://klaipeda.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/uostamiescio-gatvese-melyni-autobusai-709219#ixzz3l8SP2Nai
Vytauto Petriko nuotr./www.kl.lt