Linas Kvedaravičius. Tikimės atnaujintas parkas paskatins žmones automobilį iškeisti į modernų viešąjį transportą

2017-01-12 / Vilniaus liberalai
Linas Kvedaravičius. Tikimės atnaujintas parkas paskatins žmones automobilį iškeisti į modernų viešąjį transportą

Liberalų sąjūdis, į savivaldybių tarybų rinkimus ėjęs su pažadu atnaujinti Vilniaus viešąjį transportą, žodį tesėjo. Trečiadienį sostinės Taryboje pritarta sprendimo atnaujinti Vilniaus viešojo transporto parką projektui. Dar šių metų rudenį „Vilniaus viešasis transportas“ lizingo būdu galės įsigyti 150 naujų – 100 dviašių ir 50 triašių – žemagrindžių autobusų.

Svarbūs numatyti kriterijai, į kuriuos bus atsižvelgta perkant autobusus, buvo naujumas, ekologiškumas, patogumas bei įsigijimo kaina. Finansavimo būdas buvo pasirinktas gavus nepriklausomų ekspertų vertinimą. Šiuo pirkimu bus atnaujinta apie 40 proc. viso sostinės autobusų parko.

Artimiausiu metu bus paskelbtas atviras tarptautinis konkursas, kurio rezultatai bus vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijus – lizingo kainą, autobusų degalų sąnaudas ir autobusų pristatymo terminus. Planuojamų įsigyti autobusų kaina paaiškės tik konkurso metu.

„Tai ilgai brandintas ir tikrai svarbus sprendimas vilniečiams. Džiaugiuosi, kad Taryba pritarė šiam sprendimo projektui, nors teko nueiti ilgą derybų kelią, kad tai būtų pasiekta. Atnaujintas autobusų parkas reikš ne tik patogesnes ir greitesnes keliones viešuoju transportu miestiečiams ir sostinės svečiams, bet ir, tikimės, paskatins žmones automobilį iškeisti į modernų viešąjį transportą ir tokiu būdu prisidės prie spūsčių mieste mažinimo. Tikiu, kad tai tik gerų darbų pradžia, kadangi savo eilės atnaujinimui laukia ir troleibusų parkas“, – teigė viešojo transporto klausimus kuruojantis Vilniaus mero pavaduotojas Linas Kvedaravičius.

Savivaldybė yra suplanavusi atnaujinti ne tik autobusų, bet ir troleibusų parką. Per ateinančius dvejus metus iš ES struktūrinių fondų lėšų ketinama įsigyti ir apie 40 troleibusų. „Vilniaus viešasis transportas“ šį pavasarį pateiks Savivaldybės tarybai patvirtintą priemonių planą, kaip užtikrins elektrinių transporto priemonių parko ir jo infrastruktūros atnaujinimą iki 2020 metų.

Skaičiuojama, kad apie 40 troleibusų kainuos per 15 mln. 829 tūkst. eur, iš kurių 13 mln. 455 tūkst. eur – ES investicijų lėšos, o 2 mln. 374 tūkst. eur – Savivaldybės biudžeto lėšos, sudarančios 15 proc. projekto biudžeto. Mero Remigijaus Šimašiaus siūlymu, Taryba įpareigojo bendrovę „Vilniaus viešasis transportas“ per 2018-2020 metus sukaupti įmonės pertvarkos dėka ne mažiau kaip 2 mln. eur lėšų papildomai įsigyti troleibusus.

„Įsigijusi naujus autobusus ir troleibusus, bendrovė galės gerokai sumažinti eksploatacijos sąnaudas, teikti inovatyvias, greitas ir kokybiškas paslaugas miestiečiams ir lygiomis sąlygomis konkuruoti su privačiais vežėjais Vilniaus miesto savivaldybės skelbiamuose maršrutų nuomos konkursuose”, – sakė „Vilniaus viešojo transporto” vadovas Gintaras Maželis.

„Vilniaus viešasis transportas” yra didžiausia Vilniaus miesto savivaldybės bendrovė, kasdien pervežanti apie pusę milijono keleivių. Šiuo metu sostinės gatvėmis važiuoja 389 autobusai, kurių amžiaus vidurkis – 13,9 metų ir 252 troleibusai, kurių amžiaus vidurkis – 21,6 metų. Įmonėje dirba 2096 darbuotojų. Paskutinį kartą viešojo transporto parkas buvo atnaujintas 2004-2006 metais įsigijus 90 autobusų ir 45 troleibusus, o vėliau tik po septynerių metų, kai įmonė nusipirko 58 autobusus.

Vilniaus miesto savivaldybės ir Vilniaus liberalų informacija

liberalus