L. Kvedaravičius. Į sostinės kiemus ateina ilgai laukti pokyčiai

2016-04-28 / Vilniaus liberalai
L. Kvedaravičius. Į sostinės kiemus ateina ilgai laukti pokyčiai

Metai – tiek praėjo laiko, kai gavome sostinės gyventojų pasitikėjimą ir pradėjome darbus. Vienas svarbiausių mūsų tikslų ne tik jausti bendrą vilniečių gyvenimo pulsą, bet ir pasiūlyti sprendimus miestiečių gyvenimui pagerinti. Kiemai ir jų būklė tebėra itin aktualus vilniečių rūpestis. Šis pavasaris – didelių ir gerų permainų pradžia: pradėjome vykdyti Gyvenamosios aplinkos gerinimo programą ir pagal ją sutvarkysime ne mažiau nei 443 kiemus, kas sudaro penktadalį visų vilniečių daugiabučių kiemų, bei įvažiavimus į juos.

Kitų dalintus tuščius pažadus mes paverčiame darbais. Taigi, per mažiau nei pusę metų – iki rugsėjo mėnesio pabaigos – vilniečiai pajus akivaizdžius pasikeitimus ne tik savo daugiabučio kieme, bet ir mikrorajone. Pagal minėtą programą miegamuosiuose rajonuose bus sutvarkyti ir šeimų laisvalaikio leidimui pritaikyti 10 skverų, taip pat aikštynai, išasfaltuota 40 kilometrų gatvių ir žvyrkelių, nutiesta 10 kilometrų šaligatvių (per pastaruosius trejus metus mieste to iš viso nebuvo daroma!), sutvarkyti šaligatvių klojimo brokai – aukštas pakylas pakeis dviračiams, neįgaliųjų bei vaikų vežimėliams pritaikyti patogūs šaligatvių nuolydžiai.

Svarbu pabrėžti, kad ši programa nėra vienkartinis sprendimas – ji bus tęsiama kitąmet, tai reiškia, kad gyventojai, mikrorajonų bendruomenių nariai, seniūnai gali aktyviai siūlyti savo kiemus jų būklės įvertinimui bei jų adresų įtraukimui į kitais metais tęsiamų darbų sąrašus. Daugiausiai kiemų  bus sutvarkyta tuose mikrorajonuose, kurių būklė yra kritinė, taip pat atsižvelgiant į gyventojų bei automobilių srautų intensyvumą – tai Šeškinė, Fabijoniškės, Žirmūnai, Antakalnis, Justiniškės ir Karoliniškės. Neabejotinai bus vykdomas ir atliktų darbų kiemuose kokybės vertinimas, kurį, tikimės, padės atlikti ir seniūnai.

Daugiabutyje gyvenančiam vilniečiui išlieka ir kitas aktualus klausimas – kur pasistatyti savo automobilį? Šiandien senųjų miegamųjų rajonų kiemai „išaugo savo rūbą“ – prieš 3-4 dešimtmečius projektuotojai nenumatė, kad beveik kiekviena šeima turės po vieną ar daugiau automobilių. Dažnas automobilio savininkas, nebebijodamas baudos, stato automobilį ant žalios vejos ir tokiu būdu susikuria savo automobiliui stovėjimo vietą. Tokie veiksmai – ne išeitis.

Kviečiame bendruomenes aktyviai įsitraukti ir kartu su savivaldybe spręsti, kaip praplėsti parkavimo vietas. Savivaldybė pasiryžusi stovėjimo aikštelių įrengimo išlaidas dalintis per pusę su gyventojais. Jau rengiamas biurokratinę naštą lengvinantis pasiūlymas kaimynijoms, kad šios imtųsi aktyvių veiksmų.

Vilniaus miesto savivaldybė taip pat išbandys naują idėją – Fabijoniškėse atsiras vadinamieji žolės koriai. Tai yra laikinosios automobilių stovėjimo aikštelės, arba plastikiniai koriai su skaldos užpildo danga. Dvejose jau  suprojektuotose aikštelėse tilps beveik šimtas automobilių.

Ir toliau siekiame, kad vilniečiai, užuot ryte sėdę į savo automobilius, rinktųsi kitas susisiekimo mieste priemones: viešąjį transportą, dviračius, jei yra galimybė, ėjimą pėsčiomis. Intensyviai dirbame, kad Vilnius turėtų patogų, greitą, ekonomišką ir ekologišką viešąjį transportą. Savivaldybė skelbs konkursą ir dar šiemet iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų numato įsigyti 40-50 naujų ekologiškų autobusų (15 procentų reikalingų lėšų skirs Vilniaus savivaldybė). Paskelbėme atvirą tarptautinį konkursą privačiam vežėjui parinkti. Jau kitąmet į sostinės gatves išriedės dar beveik 100 naujų autobusų, iš kurių  43 dideli triašiai ir 52 vidutinės talpos iki 60 vietų autobusai – tai sudaro apie trečdalį dabartinio viešojo transporto autobusų parko. Svarbu pabrėžti, kad privačių vežėjų atėjimas neturės įtakos bilietų kainai, liks galioti vilniečio kortelė, tos pačios bilietų rūšys, taip pat taikomos ir tokio pat dydžio kaip dabar nuolaidos.

Susisiekimui pagerinti puikiai tinka ir netradiciniai sprendimai. Sekdami pasaulyje bei Europoje vis labiau populiarėjančiu biurų su darželiu bei vaiko priežiūros centru modeliu, tikimės sėkmingai jį pritaikyti ir sostinėje –  po mėnesio verslo centras „Quadrum“ atvers pirmosios Lietuvoje ikimokyklinės ugdymo įstaigos biure duris, taip pat tokių planų ateičiai turi ir sieks artimiausiu metu juos įgyvendinti ir biurų miestelis „Technopolis“. Toks sprendimas biuruose dirbantiems tėvams leis ne tik sutaupyti laiko vaiko nuvežimui bei pasiėmimui iš darželio, bet ir prisidės prie spūsčių mažinimo piko metu Vilniuje.

Kaip ir Roma nebuvo pastatyta per dieną, taip ir Vilniaus pokyčiams reikia laiko. Gyvenamųjų rajonų gyventojai juos pajus jau netrukus, o sudėtingesniems, kompleksiškų sprendimų reikalaujantiems sprendimams reikia ilgėlesnio laiko. Bet procesai jau prasidėjo, tad geri pokyčiai kelyje.

Linas Kvedaravičius yra Vilniaus miesto mero pavaduotojas, Liberalų sąjūdžio kandidatas į Seimą Justiniškių vienmandatėje apygardoje

liberalus