Klaipėda ketina patekti į pasaulio miestų, palankių jaunimui, sąrašą, padvigubinti kultūrai skiriamas lėšas. Numatomi gatvių, aikščių rekonstrukcijos projektai ir t. t. Visa tai susitikęs su Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų nariais žadėjo uostamiesčio Savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas.
Tačiau tai girdėdami verslininkai sunerimo, kad Savivaldybė tiek daug imasi ant savo pečių. Baiminamasi, kad nebūtų iššvaistytas miesto biudžetas ir svarbūs projektai neliktų neįgyvendinti. Visgi Savivaldybės vadovas ramino verslininkus sakydamas, kad investiciniams projektams bus naudojamos ir Europos Sąjungos (ES), ir valstybės tikslinės lėšos. Be to, prie kai kurių projektų esą bus galima prisidėti ir verslininkams. Šiuo metu analizuojami 9 projektai, kurie galėtų būti įgyvendinami viešosios ir privačiosios partnerystės principu. Valdininkas tvirtino, kad Savivaldybė pasirengusi skatinti verslininkus steigti privačias mokyklas, darželius ir t. t .
S. Budinas informavo, kad Statybininkų prospekto tęsinio – išvažiavimo kelio iš miesto į Laisvąją ekonominę zoną ir Šilutės kelią projektą tikimasi įgyvendinti 2018-2020 m. Teigiama, kad jis sumažintų spūstis prie Baltijos pr. ir Šilutės pl. žiedo.
Tilžės g. rekonstrukcija bus atliekama su Lietuvos automobilinių kelių direkcija. Pastaroji finansuos atkarpą iki geležinkelio pervažos, o toliau bus naudojamos Savivaldybės lėšos. Pajūrio gatvės tvarkymo darbai taip pat bus atliekami kartu su Kelių direkcija. Bus tvarkoma ir Pamario gatvė iki pat stovyklos “Žuvėdra”. Jai irgi turėtų būti gauta lėšų iš valstybės. Bus tvarkomas ir privažiuojamasis kelias prie Naujosios perkėlos.
Numatomas ir išmanusis sankryžų reguliavimas. Pradėta bus nuo Minijos g., nes joje daugiausia šviesoforų, II etapas – Taikos pr., III – Šilutės plente.
Artimiausius penkerius metus Žvejų rūmams sutvarkyti didesnių lėšų nebus skiriama, tačiau pinigų Savivaldybės ižde žadama ieškoti antrajai pilies bastionų daliai, nes tam nepavyko gauti ES lėšų. Tikimasi šį objektą sutvarkyti per trejus metus. Planuojama atnaujinti ir Jono kalnelio teritoriją. Atitinkamas projektas bus rengiamas kitais metais, o 2017-2018 m. numatytos lėšos tvarkymo darbams.
Numatoma toliau tvarkyti Klaipėdos poilsio parką ir pietinėje dalyje esantį Sąjūdžio parką. Vasaros estradoje irgi planuojami įvairūs darbai – bus griaunama dali suoliukų.
Žadama, kad bus tvarkomi ir paplūdimiai. Planuojama kad du iš jų – Smiltynės ir Antrosios Melnragės – iki 2018 metų taps Mėlynosios vėliavos paplūdimiais.
Galvojama ir apie bendruomenės namų atsiradimą pietinėje miesto dalyje. Planuojamas mažų bibliotekų pertvarkymas – prie “Sodros” nebaigtame statyti pastate numatoma įkurti panašų į I. Simonaitytės viešosios bibliotekos centrą.
Klaipėda ketina turėti regioninį stadioną priešais “Ermitažą”, Savivaldybei priklausančioje teritorijoje. Jį planuojama pastatyti iki 2020 m.
Verslininkai domėjosi, koks bus dviračių treko likimas. Pasak S. Budino, jo išlaikymas per metus atsieina nemažus pinigus, o šiokių tokių lėšų jis gauna tik iš nuomininkų tenisininkų. Trekas esą netinka nei treniruotėms, nei varžyboms, tad jis laikomas nemenka problema.
Savivaldybės administracija toliau svarsto, kur jai pačiai reikėtų įsikurti. Kol kas linkstama į naujo pastato statybą buvusioje “Memelio miesto” teritorijoje. Tačiau dar svarstomi ir kiti variantai – ir naujo pastato statybos šalia rotušės, galimybė nuomotis patalpas buvusiame vis nebaigiamame renovuoti viešbutyje “Viktorija” ar K ir D komplekse.
Verslininkai sunerimo, kad didžiulėje programoje nebuvo užsiminta apie senamiestį ir kad jis esą apskritai numirs, jeigu dar ir Savivaldybė išsikels.
Pasak S. Budino, senamiesčiui gaivinti yra numatytos kelios programos. Planuojamos ir lengvatos. 2017 m. bus tvarkomas Danės skveras, prie Jono kalnelio bus sutvarkytos automobilių stovėjimo aikštelės, toliau kovojama su apleistų pastatų savininkais ir t.t.
Verslininkai skundėsi ir dėl automobilių statymo senamiestyje problemos. Pasak S. Budino, Turgaus gatvėje 70-80 proc. automobilių stato patys gyventojai ir verslininkai, todėl ir nebėra kur statyti mašinų klientams. Planuojama eksperimentuoti ir drausti senamiesčio gyventojams statyti gatvėje automobilius.
Pasak S. Budino, jaunimo politikos sritis Klaipėdoje iki šiol buvo labai apleista. Dabar reikalai esą gerėja pradėjus bendradarbiauti su Lenkija. Jaunimas turi itin įdomių planų ir 2018-2020 m. Klaipėda esą turėtų atsidurti pasaulio jaunimui palankių miestų sąraše, kuriame šiuo metu yra 55 miestai, bet iš Europos – tik vienas kitas.
Daugiau skaitykite: http://www.ve.lt/naujienos/klaipeda1/klaipeda/kaip-klaipeda-gyvens-artimiausius-trejus-metus-1419660/
© Eimanto CHACHLOVO nuotr.