Visų pirma, siūlau pereiti prie analizės ir suvokimo mokymo, o ne faktų atkartojimo. Faktus šiuo metu galime pasitikrinti kiekvieną minutę, jeigu tik turime telefoną su internetu po ranka. Ir pagrindiniu uždaviniu tampa – tuos faktus atsirinkti, sisteminti, analizuoti, išmokti interpretuoti ir daryti išvadas. Mano manymu tai pagrindinė ir esminė šiuolaikinio švietimo kryptis. Sistema negali bausti žmogaus, jeigu jis mąsto kitaip ir savo nuomonę grindžia argumentais. Mokymo sistemos tikslas yra išmokyti mokinius suprasti ir analizuoti priežastinius ryšius. Nors tokia mokymo kryptis yra sudėtingesnė, ji įgauna naują prasmę šiandien vykstančio informacinio karo akivaizdoje.
Kitas svarbus žingsnis – nepertraukiamas žinių tikrinimas nuo pagrindinio ugdymo pradžios nacionaliniu mastu. Tuo tikslu verta sukurti egzaminų sistemą 7 metams. Toks žingsnis reikalauja didesnių administracinių resursų, tačiau leidžia depolitizuoti mokymo tvarką. Svarbu tai, kad per visą mokymosi laikotarpį moksleivius lydėtų sisteminga bazinių egzaminų stuktūra, kurios privalumas – įgyta patirtis, o egzaminai moksleiviams nebebūtų tokie gąsdinantys ir keliantys stresą. Galima būtų sudaryti baigiamųjų egzaminų rezultatą, remiantis paskutinių dviejų metų egzaminais. Tokiu būdu difirencijuojant galimą nesėkmę ir motyvuojant mokytis nuosekliai.
Šiuo metu sukurta profiliavimo sistema, kuri lyg ir nukreipia link tikslinio gyvenimo kelio pasirinkimo, tačiau nesuteikia įrankių pažinti kelią realybėję ir suvokti, kuo jaunuoliai norės užsiimti po kelerių metų. Tokiu įrankiu galėtų būti mokyklų bendradarbiavimas su privačiu verslu ir valstybiniu sekoriumi. Kuo anksčiau moksleiviai bus supažindinami su darbo rinkos aktualijomis ir konkretaus darbo specifika, tuo pagrįsčiau jie galės nuspręsti, kokį profilį pasirinkti ar kokių studijų siekti, kad tas pasirinkimas būtų logiškas. Toks mokslo ir verslo sektorių bendradarbiavimas sudarys sąlygas ir atvers galimybių vartus įgyvendinti moksleivių vizijas. Žinoma, tai sudėtinga ir tam reikalingas atsakingas verslas ir stipri bendruomenė., O, kai žinai kelią, kuriuo nori eiti, viskas tampa įmanoma
Šiems siūlymams įgyvendinti reikalingas tiek mokslinės bendruomenės susitelkimas, tiek ir socialinis atsakingumas. Kurdami ilgalaikę mūsų švietimo sistemos prespektyvą turime susitelkti, prisitaikyti prie nuolat besikeičiančio pasaulio, kuriame faktus surasti lengviau, tačiau dėl jų gausos atrinkti reikalingus vis sudėtingiau. Istorija rodo, kad suvokimas apie skirtingus dalykus keičiasi, todėl išmokti diskutuoti yra labai svarbu, nes diskusijose gimsta tiesa. Tikslas yra išmokti mokytis, o ne žinoti. Tuomet ir atėjus į egzaminus moksleiviai bus pasiruošę ne tik jiems, bet ir savo gyvenimo vizijos įgyvendinimui.