Klaipėdos gatvėse jau netrukus nebeliks septynių daugiau nei du dešimtmečius nugyvenusių autobusų – juos Savivaldybės valdomas Klaipėdos autobusų parkas (KAP) pakeis Vokietijoje įsigyta 12 metų amžiaus technika.
5 MAN ir 2 “Mercedes” markės autobusai KAP pasiekė prieš porą savaičių. Pasak įmonės vadovės Jelizavetos Daugininkienės, už penkis pailgintus ir du įprastinius autobusus sumokėta apie 200 tūkst. eurų be PVM.
“Šiuo metu autobusai ruošiami darbui – diegiama elektroninio bilieto sistema, laukiama paskutinių būtinų dokumentų”, – sakė J. Daugininkienė.
Anot jos, šie autobusai bus pirmieji, kuriuos įmonė savo bazėje dažys miesto politikų patvirtinta spalva – mėlyna su raudona-geltona juosta. Šiuo metu laukiama, kada bus patvirtintas konkretus spalvos kodas.
J. Daugininkienės teigimu, įmonės planuose yra iki 10 miestui skirtų autobusų atnaujinimas.
Kalbėdama apie senųjų autobusų, kurie taip pat yra MAN ir “Mercedes” markių, likimą pašnekovė teigė, jog Lietuvoje parduoti tokio amžiaus autobusą yra tikrai nelengva. Todėl neatmetamas variantas, jog tai, kas įmanoma, bus panaudota dalims, o likę autobusai po “išmėsinėjimo” virs į metalo laužą, nes tokiu atveju esą net galima gauti daugiau pajamų.
Nuo rugsėjo 1-osios įsigaliojančiose sutartyse su vežėjais yra numatyta, kad autobusai turi būti ne senesni nei 21-22 metų. Mažesnės talpos autobusiukams, kurie dabar kartais kursuoja 1 ir 12 maršrutu, amžiaus kartelė aukštesnė – jie negalės būti senesni nei 15 metų.
© Eimanto CHACHLOVO nuotr.