
Sveikatos priežiūros paslaugų kokybė, jos valdymas tampa vienu iš sveikatos priežiūros tobulinimo prioritetų formuojant sisteminį požiūrį į sveikatos priežiūros kokybę, jos užtikrinimą ir nuolatinį gerinimą, o pagrindiniai uždaviniai – orientuoti sveikatos priežiūrą į paciento poreikius ir lūkesčius, gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę.
Kokių ambicijų vedama ryžausi išbandyti savo jėgas vadovaujant vienai ar kitai sveikatos priežiūros įstaigai?
Pirmiausia esu įsitikinusi, turime sukurti ir išlaikyti tokią vidinę aplinką, kad darbuotojai būtų visiškai įtraukti įgyvendinant organizacijos užsibrėžtus veiklos kokybės tikslus. Vadovo misija yra labai atsakinga – rasti tinkamus ir veiksmingus susitarimus sprendimams įgyvendinti. Tai sunki, bet labai kūrybinga užduotis, kurios drąsiai ėmiausi, nes man patinka daryti tai, ką manau išmananti geriausiai.
Didžiausias rūpestis – šių dienų poreikį ne visai atitinkanti sveikatos paslaugų kokybė, nepakankamas šio sektoriaus finansavimas, kt. Tačiau medicinos paslaugų kokybė nėra abstraktus dalykas. Ji priklauso nuo labai konkrečių veiksnių – pirmiausia nuo valstybinio požiūrio, o toliau tik nuo institucijos veiklos vadybos lygio, šiuolaikiškų gydymo priemonių ir būdų, naujausias savo srities žinias ir gydymo metodus taikančių medikų, darbuotojų kvalifikacijos kėlimo sistemos veiksmingumo, medicinos darbuotojų skaidrios motyvavimo sistemos ir kt. Sveikatos priežiūros paslaugų kokybė turi keletą skirtingų dimensijų. Tik jų identifikavimas padeda nustatyti kokybės problemų prigimtį, potencialius sprendimus bei perspektyvas dirbančiųjų sveikatos priežiūroje bei jos paslaugų vartotojų.
Esu įsitikinusi, kad didelę dalį šalies sveikatos apsaugos problemų galima išspręsti pradedant nuo aukščiausio šalies valdymo ir įstatymų leidžiamąją galią turinčio organo – Seimo, toliau – medicinos srities institucijose taikant šiuolaikinius vadybos, tarp jų ir kokybės vadybos, metodus bei priemones. Todėl mano, kaip medikų bendruomenės atstovo, įstaigos vadovo ir, jei būsiu išrinkta į Seimą, misija yra ir bus – pasiekti aukščiausią pacientų pasitenkinimą veiksmingiausiu būdu – užtikrinant aukščiausios kokybės paslaugas pacientams ir kuriant aplinką, kai nuolat tobulinami visų veiklos sričių procesai. Paciento poreikiai bei prioritetai yra labai svarbūs, gal net svarbiausi, planuojant permainas sveikatos priežiūros sistemoje.
Sveikatos apsaugos sistemai reikia ne nuo realybės nutolusių, bet esminių pokyčių. Nebijokime pripažinti, kad mūsų sveikatos apsaugos sistema nėra tobula, turi daug problemų, bet esu pasiryžusi jas spręsti. Priešingu atveju, kokia prasmė dalyvauti rinkimuose?