Ball‘ų šeima kuria spektaklį, kuris yra milijonų vertės reklama Lietuvai

2018-01-17 / Liberalai.lt
Ball‘ų šeima kuria spektaklį, kuris yra milijonų vertės reklama Lietuvai

„Oh, cool!” – turėjo pagalvoti „Ball in the Family” prodiuseriai, kai gavo kvietimą atvykti į Birštoną, kurio nėra girdėję 99,99 proc. amerikiečių. Tai pasirodė puiki mintis būtent todėl, kad niekas nežino, kur ta Lietuva, kur tas Birštonas, ir turbūt ten šalta kaip Rusijoje, o tai irgi labai smagu. Amerikiečiai kuria XXI amžiaus spektaklį ir jiems reikia naujovių, emocijos, nuotykių, kvailysčių ir štai pasimaišė Lietuva. Puiku, kad Lietuva atsidūrė dėmesio centre, bet ar mes sugebėsime išnaudoti šią galimybę savo šalies naudai?

Ball‘ai atvyko į Lietuvą, todėl kad ji yra nežinia kur

Amerikiečiai pasaulyje garsėja kaip nesidomintys geografija, o net ir tiems, kurie domisi, paaiškinti kur yra Lietuva – sunku. Dažnas amerikietis ne tik nėra buvęs užsienyje, jis net nėra išvažiavęs iš savo miesto, todėl jam Europa yra egzotika. Ką kalbėti apie negirdėtą Lietuvą. Būtent todėl Ball‘ai atvyko į Lietuvą ir būtent todėl į Birštoną, nes JAV tai – visiškai egzotiška vieta. Jie lygiai taip pat būtų mielai nuvykę į kokią nors Bauskę ar Augustavą.

Lietuva pasitaikė laiku ir vietoje. Prodiuseriams labai patiko, kad Lietuvoje buvo iškilmingos sutiktuvės, labai patiko, kad Birštono komanda pralaimėjo 57 taškais Vilniuje, puiku, kad treneris blogai šneka angliškai, o štai viešbutis ir pati šalis nuvylė… Pasirodo, aptarnavimas čia ne blogesnis, o dažnai ir geresnis nei JAV, veikia internetas, maistas puikus, šalis graži ir žiema visai ne atšiauri… Na, nieko, filmo komanda suksis iš padėties ir stengsis sudaryti nestandartines situacijas, kad padarytų spektaklį.

Kai kurie komentatoriai piktinasi, kad bus paskleistos blogos žinios apie Lietuvą ir primena Boratą bei Kazachstaną. Jiems nepatinka, kad Ball‘ų šeima krečia eibes, keikiasi ir nerodo „tinkamo pavyzdžio” jaunimui. Galbūt kai kas norėtų, kad amerikiečiai į Lietuvą atvažiuotų statyti filmą apie kokį nors tragišką rašytoją. Ta juosta būtų nespalvota, viskas skendėtų rūke, o operatorius stambiu kadru ilgai rodytų pagyvenusių žmonių veidus… To niekada nebuvo ir nebus! JAV yra pasaulio kino pramonės lyderė todėl, kad stato filmus, kokius nori matyti žiūrovai. Ball‘ų šou yra skirtas jaunimui, o tai – ypač reikli publika, kurią pritraukti reikia daugiau nei gali dauguma mūsų nacionalinių laureatų.

Reklama Lietuvai

Labai svarbu, kaip mūsų valstybės institucijos, vietos savivaldybė ir krepšinio klubas pasinaudos šia situacija. „Ball in the Family” socialiniame tinkle rodomas serialas, kurį nuolat žiūri 1,2 mln. žiūrovų (tai – daugiau nei visose Baltijos valstybėse yra jaunų žmonių kartu sudėjus), o kai kurias serijas yra peržiūrėję net 26 mln. Tai milžiniška auditorija ir, galiu lažintis, absoliuti dauguma žiūrovų net nėra girdėję Lietuvos vardo. Puiki galimybė Lietuvai prisistatyti. Tik kaip? Ar mes, kaip šalis, esame pajėgūs išnaudoti tokį rinkodaros langą?

Valstybės turizmui, rinkodarai ir žinomumui išleidžia didelius pinigus. Reklamos versle sutariama, kad bloga reklama yra geriau nei jokios reklamos, todėl vienareikšmiškai Ball‘ų atvykimas į Lietuvą yra super! Turkijos valdžia neseniai pas amerikiečius užsakė sukurti filmą, kurio veiksmas vyktų Turkijoje. Daug kas jau yra matęs šį filmą su žvaigždėmis Benu Kingsley, Michieliu Huismanu ir kitais. Lietuviškai filmas vadinasi „Kalnai ir akmenys”, angliškai „The Ottoman Lieutenant”. Tai Turkijai atsiėjo apvalią sumą – 40 mln. dolerių. Tokios sumos net iš toli neįkandamos Lietuvos turizmo skatinimo biudžetui, todėl Ball‘ai, kurie iš esmės į Lietuvą atvyko nemokamai, yra fantastiška galimybė.

Reikia suprasti, kad Ball‘ai kuria šou ir lietuviai turėtų į tai reaguoti. Jeigu bus bandoma vežioti garsiąją šeimą po turistams gražiausias vietas: Trakus, Kernavę ir t.t., tai bus totali katastrofa. Sužaisti jų žaidimą reikia išmonės ir idėjų, pvz.: kodėl Birštono savivaldybei neperleidus kelių savo valdomos sanatorijos akcijų garsiajai šeimai ir nesuteikus naujo vardo „Ball Family Luxury Spa Hotel”? Tegu trumpam, metams ar dviem. Manau, ta sanatorija parduotų visus kelialapius porai metų į priekį!

Krepšinis, kurį propaguoja Ball‘ų šeima, yra įrankis daryti šou ir pritraukti žiūrovus, o juk krepšinio prasmė būtent tokia – linksminti žiūrovus. „Vytauto” komanda jau neblogai išnaudoja savo galimybę, daugėja žiūrovų, o ir pagrindinis rėmėjas, mineralinio vandens gamintojas, džiaugiasi augančiais pardavimais ir svarsto planus didinti eksportą. O ar šia galimybe pasinaudos Lietuva ir Birštono savivaldybė?

liberalus