V. Čmilytė-Nielsen: „Ši emociškai paveiki reklama neturi būti kritikuojama“

2018-11-16 / Liberalai.lt
V. Čmilytė-Nielsen: „Ši emociškai paveiki reklama neturi būti kritikuojama“

Antradienį Lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė buvo pakviesta į Seimą, kur turėjo teisintis dėl neva įžeidžiančios ir klaidinančios socialinės reklamos kampanijos „Palaikyk“. Seimo narių grupė, ignoruodama ombudsmeno nepriklausomumą, priekaištavo, kad Lygių galimybių tarnyba tęsė kampaniją, neatsižvelgdama į dalies Seimo narių reikalavimą reklamą nutraukti.

Seimo Žmogaus teisių komiteto narė Viktorija Čmilytė-Nielsen apgailestauja, kad stiprią žinutę siunčianti reklama sulaukia neigiamos reakcijos tik dėl to, kad neva menkina vieną konkrečią instituciją.

„Apmaudu, kad ši emociškai paveiki reklama yra kritikuojama vien dėl to, kad neva diskredituoja vieną instituciją. Tuo tarpu ignoruojama tai, kad aukos kaltinimo reiškinys Lietuvoje vis dar labai paplitęs“, – reklamą vertina politikė.

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos užsakymu 2017 metais įvykdyta Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad pusė gyventojų mano, jog kaltindamos vyrus dėl smurto, moterys yra linkusios „sutirštinti spalvas“, 53 proc. gyventojų sutinka su teiginiu, kad moterys dažnai pačios išprovokuoja smurtą ir beveik trečdalis visuomenės mano, kad dalis moterų mėgsta, kai prieš jas naudojama jėga.

„Būtent raginimas išklausyti ir ištiesti pagalbos ranką smurto aukoms, o ne konkrečių institucijų kritika, yra šios kampanijos esmė“, – akcentuoja liberalė.

liberalus