2016-uosius Klaipėdoje paskelbus Darnaus judumo metais šiemet uostamiestyje ketinama įrengti 5 elektromobilių įkrovos stoteles, o kad jos nestovėtų tik dėl grožio, pati Savivaldybės administracija ketina pradžiai įsigyti du elektromobilius.
“Po 2 elektromobilių stoteles ketinama įrengti miesto ligoninių komplekse esančioje “Park &Ride” automobilių stovėjimo aikštelėje bei prie piliavietės, vieną – prie Savivaldybės”, – vakar vardijo patvirtintą Darnaus judumo priemonių planą pristatęs vicemeras Artūras Šulcas.
Numatoma naujovių ir dviratininkams. Planuojama, kad dar šiemet Klaipėdoje turėtų pradėti veikti dviračių mainų sistemos. Viena, kuriai Savivaldybė ketina skelbti konkursą, būtų panaši į veikiančią sostinėje. Kita veiktų vadinamuoju “Bike sharing” principu, kai nėra įrengiama jokių stovų, o išnuomotą dviratį galima palikti kad ir prie savo namų – informaciją, kur stovi artimiausias laisvas dviratis, kiekvienas sužino savo išmaniajame telefone, kuriuo ir atrakina dviratį bei susimoka už paslaugą.
“Ketiname skelbti konkursą, kad Klaipėdoje būtų sukurti originalūs dviračių stovai, kurie taptų miesto puošmena, kaip, pavyzdžiui, yra Liepojoje”, – minėjo A. Šulcas.
Pasak jo, šiemet dviračių stovai bus įrengti ir prie 22 mokyklų.
Beje, šiemet ketinama pradėti riboti didelių gabaritų transporto priemonių privažiavimą prie prekybos centrų bei uždrausti į miestą įvažiuoti tiems tarpmiestiniams autobusams, kurie neturi ekologinės klasės sertifikato.
“Dar šiemet turėsime nuspręsti, koks viešasis transportas važinės Klaipėdoje ateityje. Juk tos transporto priemonės, kurias įsigysime artimiausiais metais, Klaipėdoje važinės ir 2030-aisiais, o iki tol visuose Europos Sąjungos šalių miestuose transporto priemonių tarša turi sumažėti 50 procentų, o miestų centruose iš viso turės būti nulinė. Tad gal jau dabar laikas pradėti galvoti apie elektrinius tramvajus ar dar kokį inovatyvesnį transportą?” – kalbėjo A. Šulcas.
Taip pat jis užsiminė, kad su Klaipėdos rajono valdžia ketinama pasirašyti sutartį dėl bendros viešojo transporto sistemos sukūrimo.
“Intensyviai dėl to kalbame ir su Neringos, ir su Palangos valdžia. Mūsų siekis, kad į bendrą viešojo transporto sistemą įsijungtų ne tik aplinkiniai miestai, bet ir “Smiltynės perkėla”, galbūt geležinkeliai”, – minėjo A. Šulcas.
Taip pat intensyvėjant skrydžiams iš Palangos oro uosto Klaipėdos valdžia derasi su šio kurorto Savivaldybe dėl viešojo transporto kursavimo iš uostamiesčio į oro uostą, nes be kaimynų valdžios pritarimo esą to negalima būtų daryti.
“Kyla dar vienas esminis klausimas – kaip paskatinti klaipėdiečius daugiau naudotis viešuoju transportu? Gal, pavzydžiui, savaitgaliais reikėtų vežti žmones nemokamai? Bet tuomet, suprantama, Savivaldybė turėtų iš dalies dotuoti šią paslaugą”, – be kita ko, minėjo vicemeras.
Iš viso šiemet numatytoms darnaus judumo priemonėms įgyvendinti Klaipėdoje ketinama skirti per 3,3 mln. eurų. Iš šios sumos bus atseikėta ir sveikatingumą bei judumą skatinantiems renginiams bei kultūriniams projektams. Visas priemonių planas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.
Daugiau skaitykite: http://www.ve.lt/naujienos/klaipeda1/klaipeda/darnaus-judumo-metais-skatins-buti-ekologiskais-1429365/
© Eimanto CHACHLOVO nuotr.