Ar galime pirmaujantį Klaipėdos uostą padaryti patrauklesnį kaimyninių rajonų gyventojams?

2018-05-17 / Liberalai.lt
Ar galime pirmaujantį Klaipėdos uostą padaryti patrauklesnį kaimyninių rajonų gyventojams?

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje vyko Seimo nario, Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininko Simono Gentvilo inicijuota apskritojo stalo diskusija, kurioje Klaipėdos miesto visuomenė, valdžios ir viešojo administravimo institucijų bei uosto teritorijoje veikiančių krovos įmonių atstovai bandė spręsti sparčiai augančio Klaipėdos jūsų uosto aplinkosaugines problemas.

„Klaipėdos uosto teritorijoje veikiančių įmonių veikla yra po padidinamuoju stiklu. Augant Klaipėdos uosto krovai 2017 metais registruotų aplinkosauginių pažeidimų kiekis išaugo 4 kartus, per 2017 metus vykdyti patikrinimai irgi įrodė, jog nosimi užuodžiami kvapai 8-20 kartų žemesni už higieninę normą. Nors reaguojant į gyventojų uosto augančią krovą ir gyventojų skundus suintensyvėjo ir Regiono aplinkos apsaugos departamento bei Nacionalinio visuomenės sveikatos centro kontrolė, tačiau neigiamą poveikį jaučiantys aplinkinių Vitės ir Melnragės gyvenamųjų kvartalų bendruomenių nariai jau ne kartą kreipėsi ir į Seimo Aplinkos apsaugos komitetą su skundais dėl krovos terminalų veiklos“, – sakė diskusijos iniciatorius S. Gentvilas.

Apskritojo stalo diskusijos metu buvo aptarti Klaipėdos mieste atlikto savivaldybės monitoringo rezultatai, Aplinkos apsaugos agentūra pristatė Klaipėdos miesto uosto teritorijoje veikiančių įmonių patvirtintas poveikio aplinkai vertinimo ataskaitas ir numatytas kompensacines priemones. Gerąja aplinkosaugine praktika ir poveikio aplinkos kompensavimo priemonių įgyvendinimu dalijosi didžiausios uosto teritorijoje veikiančios krovos įmonės AB „Klaipėdos nafta”, AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija” (KLASCO) ir UAB „Krovinių terminalas” atstovai. Viešojo administravimo institucijos pristatė gyventojų skundų suvestines ir atliktų patikrinimų rezultatus.

„Norisi pasidžiaugti naftos produktų terminalų požiūriu į gyventojų skundus ir aplinkosaugine praktika. Naftos terminalai atvirai pripažįsta, kad kvapai yra ir liks iki 2019 metų. Kita kalba apie KLASCO veiklą – nuoseklius gyventojų skundus patvirtina ir kontroliuojančių institucijų patikrinimai. Kovo ir gruodžio mėnesiais vykdytų patikrinimų metu fiksuoti net iki 25 kartus nustatytas normas viršijantys azoto ir sunkiųjų metalų išmetimai. Matydami sisteminius skundus ir fiksuojamus pažeidimus, patęsime diskusiją su KLASCO vadovais ir aplinkosaugininkais, kaip sumažinti taršą ir išspręsti nusiskundimų laviną“, – po diskusijos sakė parlamentaras S. Gentvilas.

Diskusijos dalyviai sutarė, kad siekiant gerinti gyvenimo sąlygas būtina visoms suinteresuotoms šalims bendradarbiauti. Nors Klaipėdos uosto teritorijoje veikiančių įmonių aplinkosauginiai rodikliai yra itin aukšti, o nustatomi pažeidimai – vienetiniai, verslas ir toliau sieks gerinti aplinkosauginę praktiką.

„Akivaizdu, kad diskusija, kurioje dalyvavo daugiau kaip pusšimtis suinteresuotų asmenų, sulauks tęstinumo ir kito susitikimo metu jau bus galima kalbėti, ne tik apie teigiamus pokyčius, bet ir kiek tvirtesnę bendruomenių ir įmonių draugystę“, – sakė S. Gentvilas.

liberalus