„Transportas – būtinybė, su kuria kiekvienas susiduriame kasdien: keliaudami į darbą, veždami į darželį vaikus, leisdami laiką kamščiuose. Todėl, kalbėdami apie viešojo transporto sistemą Vilniuje, negalime rinktis tik greitų ir laikinų atsakymų. Privalome galvoti apie strateginius sprendimus, kurie užtikrintų patogias ir patrauklias paslaugas miestiečiams ne tik šiandien, bet ir po dešimties metų”, – atidarydamas transporto specialistams skirtą konferenciją sakė R. Šimašius.
Pasak Vilniaus liberalų lyderio, tinkamai sukurta sistema privalo nuolat tobulėti, užuot stagnavusi. Tam reikia ir protingų savivaldybės sprendimų, kai įvertinamos visos galimybės bei pasirenkama geriausia, ir privačios iniciatyvos pasitelkimo, o ne jos žlugdymo, ir sveikos konkurencijos, o ne tik planavimo.
„Konkurencijos naikinimas nėra ir negali būti ilgalaikis sprendimas – jis gal ir leido lengviau kvėpuoti savivaldybės transportui, tačiau panaikino spaudimą mažinti sąnaudas ir lanksčiai reaguoti į vartotojų poreikius. Sistema, kurioje nėra sveikos konkurencijos, netobulėja ir ima stagnuoti – neužilgo jai gaivinti ir vėl tenka ieškoti naujų sprendimų”, – sakė R. Šimašius.
Konferencijos, kurioje pasisakė įvairių viešojo transporto sričių specialistai, baigiamojoje diskusijoje sutarta, jog vienintelis kelias užtikrinti ilgalaikę keleiviams patogią ir patrauklią sistemą – konkurencijos didinimas.
„Atsakymas tikriausiai nebus netikėtas. Konkurencija – štai, kas turi būti Vilniaus viešojo transporto variklis. Visos permainos yra efektyviausios tada, kai sektoriuje sudaromos konkurencinės sąlygos. Bet kokia monopolija, net ir valstybinė, neatneša tokios naudos, kuri pateisintų lūkesčius. Jau dabar aišku, kad privatus vežėjas gali pasiūlyti tą pačią transporto paslaugą efektyviau, nei dabartinis viešasis Vilniaus transportas”, – įžvalgomis po konferencijos dalinosi liberalas Šarūnas Gustainis.
Konferencijoje Vilniaus viešojo transporto organizavimo patirtimi dalinosi Vilniaus savivaldybės atstovas Kastytis Lubys, transporto analitikai – dr. Andrius Jaržemskis, dr. Vigilijus Sadauskas, VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” direktorius Gintaras Nėniškis, Valstybinės vidaus vandenų direkcijos atstovė Edita Vaitkūnienė ir Vilniaus bendruomenių asociacijos pirmininkas Edmundas Jakubauskas.
Pasak konferencijos rengėjų, transporto organizavimas – iššūkis kiekvienam miestui ir paprastų receptų problemoms spręsti nėra. Todėl panašias diskusijas, padedančias atsakyti į sudėtingus klausimus, liberalai ketina organizuoti ir ateityje.